TAI: “SNAGA TIJELA “

   Došlo je vrijeme da se pozabavimo trećim aspektom "Shin Gi Tai" principa, onim što nazivamo «snagom tijela». Dakle, već smo govorili o vrijednosti kultiviranja tri aspekta Kempo Karate vježbanja, to jest razvoja tehničke vještine, kondicioniranja uma i kondicioniranja tijela, te o važnosti njihova uravnoteženog razvoja za Kempo studenta. Jenako tako sav smisao onoga što nazivamo "snagom tijela" jeste u uravnoteženom i harmoničnomrazvoju tjelesnih karakteristika. To je razlog što kada se radi o tijelu koristimo ovaj termin, a ne izraz tjelesna snaga, stoga što se uobičajeno shvaćanje ideje ovog potonjeg koncepta prvenstveno odnosi isključivo na snagu mišića. Međutim, Kempo pogled podrazumijeva puno više tjelesnih funkcija i sposobnosti, koje tek združene formiraju aspekt snage tjela. Vježbanje i što je vrlo važno, uravnoteženje ovih elemenata, odnosi se na razvoj adekvatnih sposobnosti u pojedinoj domeni, ali tako da niti jedna ne preovladava. Dakle možemo reći da se student trudi doseći adekvatno stanje tijela, koje mu omogućava da prakticira Kempo na optimalnoj razini. Principijelno, kako se Kempoka razvija tehnički, trebao bi se razvijati i njegov tjelesni progres 
   Ovaj tjelesni proces osim razvoja adekvatnog tjelesnog stanja za praksu Kempa, također djeluje i preventivno i terapeutski na cijeli niz oboljenja. Općenito gledano, osobe koje se redovito bave Kempom, prvenstveno razvijaju čvrstu tjelesnu građu. Vježbaju se obje strane tijela podjednako, te ukoliko se uvažavaju anatomske pretpostavke, razvijaju se zdravi mišići, kosti i tetive. Aerobni trening je na pristojnoj razini, tako da osim općenitog dobrog aerobnog kapaciteta Kempoke, važan i terapeutski aspekt, jer su srce i krvne žile prevencijom zaštićene od mnogih bolesti. Leđni I nožni mišići su istegnuti (fleksibilni), što osim povećane amplitude pokreta, djeluje na takav način  da su i bolovi u lumbalnom dijelu rijetki. Na kraju ovakav tip tjelesne aktivnosti podiže i imunološki sustav.
   Dakle iz prethodnog odjeljka je jasno da uravnotežen tjelesni razvoj podrazumijeva praksu na četiri istovrijedne razine. Tradicionalno, u skladu sa Godai principom (Pet elemenata) i idejom četiri operabilna elementa, a prevedeno na suvremenu metodologiju, u našoj Kempo praksi se govori o uravnoteženju tijela kroz razvoj slijedećih sposobnosti: ispravne skeletne posture te statičke snage (Zemlja), fleksibilnosti mišića i tetiva (Voda), eksplozivne snage i kardiovaskularnih sposobnosti (Vatra) te neurološke osvještenosti, dišnog sustava i brzine (Zrak). Unatoč tradicionalnoj terminologiji u materiji koja će biti izložena zapravo nema ničeg tajnog i sve informacije koreliraju sa suvremenim medicinskim spoznajama. Da ponovimo, jedina ""Kempo tajna" je u ravnomjernom razvoju, bez potenciranja bilo kojeg segmenta. Neravnomjeran razvoj smanjiti će Kempo efikasnost te osim toga potencijalno narušiti zdravstveni status vježbača.

Početnik će uočiti napredak u svom tjelesnom kao i zdravstvenom statusu, već u roku od nekoliko mjeseci, pod uvjetom da vježba minimalno dva puta na tjedan i to je dobro. No vježbanje ovim ritmom nije dovoljno da bi se razvilo čvrsto zdravstveno stanje i optimalna tjelesna kondicija. Kempo treninzi su pretežito uravnoteženi i vode računa i o razvoju snage i fleksibilnosti i rasta kardiovaskularne sposobnosti pa se rasporedu može dodati još ujednačenih Kempo treninga. No kako treninzi naravno variraju intenzitetom te u odnosu na tematsku jedinicu koja se obrađuje, odnosno kada se na pojedinom treningu naglasak stavlja na različiti tjelesni aspekt, često redovito nije moguće posvetiti pažnju svim aspektima tjelesnog kondicioniranja. Stoga, tek kada radimo sa ovakvim specifičnim zahtijevima do njihova povišenog intenziteta postajemo sposobni vidjeti naše tjelesne nedostatke. Tako dolazimo do zaključka da je potrebno u tjedni raspored dodati nešto više specifičnih treninga kojima ćemo moći razviti svoje tjelesne performanse. Suštinski, uz Kempo praksu, premda se sve dobrobiti mogu dobiti nadopunom iz vježbanja Kempo Taisoa ili onoga što zovemo Kempo Yogom, može se također dodatno, specifično raditi na ova  tri aspekta, to jest : treningu snage, treningu fleksibilnosti i kondiciji (aerobnoj izdržljivosti). Stoga ćemo na stranicama koje slijede iz ovog izbornika prvenstveno razmatrati  ta tri tipa tjelesnog treninga.

   Za kraj valja reći da u skladu sa tradicionalnom metodologijom, osim operabilna četiri elementa, razlikujemo i peti, to jest Eter ili prazninu. Ovaj elemenat pokriva onaj aspekt tjelesne snage koji je najmanje vidljiv. Naime radi se o «energetskom kondicioniranju» to jest razvoju bioenergetskih potencijala osobe, to jest Ki-a. Premda se ovaj aspekt smatra domenom Majstora u Kempu, svi ostali aspekti tijelesne snage zapravo pripremaju i tijelo i um za Kiko, to jest energetsku praksu. Terminologijom Godai-a rečeno: «kada su sva četiri (elementa) u ravnoteži, peti se rađa». Dakle, niti jedan od navedenih aspekata tjelesnog vježbanja ne smije biti naglašeniji od drugog, pa stoga cilj Kempoke nije dosezanje ekstremne snage, fleksibilnost ili nečeg trećeg. Ideja je prije u dostatno razvijenim karakteristikama, koje su u savršenoj ravnoteži. Ovako pripremljeno tijelo, sposobno je bez tjelesnih limita izvoditi tehnike, a tehnike vođene umom nadgledane svjesnošću, uz adekvatan dah i Go/Ju praksu (kontrolu mišićne kontrakcije i relaksacije), zasigurno dovode do rađanja nečeg novog: rađa se jedna nova kvaliteta u izvedbi gdje dolazi do potpuno drugačijeg tjelesnog, pa i metaboličkog funkcioniranja pri vježbanju tijela. Potrošnja energetskih resursa je drastično manja, dah je relativno miran i pri većim intenzitetima napora, a cijela tjelesna prezentacija Kempoke izgleda kao vanjska maniestacija Zanshina (vidi..Stanja uma), glatka i ne prekinuta. Usporedba sa Zanshinom nije slučajna, jer valja znati kako su spiritualna potraga i ova potraga za energetskom realizacijom i povijesnim kontekstom i filozofskim učenjem zapravo vrlo bliske, a u nekim segmentima i istovjetne zadaće.
   Vjerovali vježbači ili ne u postojanje Ki-a, ovo su činjenice. Pitanje intelektualne kalkulacije je da li tu smanjenu potrošnju energije nadomještava Ki, ili je s druge strane adekvatan tehnički, tjelesni i mentalni trening doveo praktičara do ovakve razine izvedbe. Postignuće je tu, pa kako god ga zvali. Sa razvojem kvaliteta primarna četiri elementa, uvodi se i konkretna energetska praksa, nazvana Kiko, pa ćemo i njoj kao i fenomenu Ki-a posvetiti dužnu pažnju.
  Treba podcrtati da su tekstovi koji slijedi samo napis o općenitim principima vježbanja i tjelesnog funkcioniranja, a ne eksplicitno objašnjeni dodatni trening kao suplement vašem regularnom   Kempo treningu. Sve dodatne, praktične i konkretne informacije o svakom posebnom segmentu i onako trebaju dolaziti kroz regularne treninge.